Aktuális   Egyesület, Alapítvány, 1%
Iskolánkról   Diákoknak
Az iskola tagjai   Kapcsolat
Oktatás   E-napló      • Pedinfo
 
Aktuális
Hírek
• Eseménynaptár
2020/2021. tanév
2019/2020. tanév google naptár
Eredmények
2007-2008
2008-2009
2009-2010
2010-2011
2011-2012
2012-2013
2013-2014
2014-2015
2015-2016
2016-2017
2017-2018
2018-2019
2019-2020
2020-2021
Erasmus+
• Galéria
Petákvásár
A magyar népmese napja
Muzsikás együttes koncertje
Felsős farsang
Bolyai Természettudományi Csapatverseny
Állatkerti látogatás
Állatok világnapja 2018
Kócsag rajzóra
Sportnap 2018.
Fenntarthatóság nap 2018
A Föld napja 2019
Fogászati vetélkedő
Polgármesteri "kézfogó"
ÖKU Stúdió
Ökuláré
Étkezés
Az ÖKU-ban történt
 
Iskolapszichológiai munka Karanténban – tájékoztatás az iskolapszichológiai szolgáltatásról

Tisztelt és Kedves Szülők!

A vírusjárvány-időszakban online elérhető vagyok elsősorban az Intézményben töltött személyes idősávjaimban (hétfő 8:00-15:00; csütörtök 14:00-18:00), illetve egyéb, Önök által kért és előre leegyeztetett időpontban. Ha problémájuk adódna, akkor keressenek bátran az oku.pszichologus@gmail.com címen, ezen a felületen tudok Önökkel időpontot egyeztetni. A folyamatban lévő eseteimet online (Zoom, Skype, Meet) próbálom továbbvinni, az érintett Szülőkkel folyamatosan veszem fel a kapcsolatot.


A koronavírus miatti megváltozott helyzetben mindannyiunk fokozott igénybevételnek vagyunk kitéve. Az újfajta feladatellátás megtanulása, ha rögtön nem is vesszük észre, de idővel megterheli a szervezetünket. Felborul a szervezet homeosztázisa (a szervezet, belső környezet dinamikus állandósága), mely stresszes állapotot idéz elő.

Az iskolapszichológus feladatai lehetnek a Karantén alatt:

 Krízisintervenció: Segíteni ebben a kritikus helyzetben, diákoknak pl., aki egyedül van otthon, nehéz neki megszervezni az életét vagy egyszerűen rosszul viseli a bezártságot. Csökkenteni a rémhírek és a helyzet okozta esetleges szorongást. Erre az egyéni segítő beszélgetés (életvezetési tanácsadás) online formái alkalmasak lehetnek.
 Szülők és pedagógusok számára konzultáció biztosítása: szülők számára a karantén okozta pszichés megterhelés miatt, egyfajta ventilációs felületet tudok biztosítani; a pedagógusok számára a jelenlegi helyzet szintén krízishelyzet, amely adódhat a digitális kompetencia hiánya miatt, az iskolapszichológus feladata lehet a konzultációk során a pedagógusok teljesítményt gátló tényezőinek (amelyek a digitális kompetencia hiányából adódnak) feloldása.
 Tanulásmódszertani ajánlások diákok számára (tanulási stílussal, tanulási stratégiákkal kapcsolatos tesztek, kérdőívek online kitöltése és kiértékelése, az eredmények átbeszélése az adott tanulóval), a tanulás online segítése, személyes kontroll a tanulásban, házi feladat közös ellenőrzése online az iskolapszichológussal.
 Az önálló tanulást támogató anyagok előállítása, kidolgozása és továbbítása diákok felé: ezek lehetnek konkrét tanulásmódszertani segédletek, digitális platformok, az iskolapszichológus által akár hangos diákkal alátámasztott oktatási anyagok is.
 Tanulást segítő módszerek közzététele, akár „napi tippek” formájában, hogy rendszeresen kapjanak valami új ötletet, szempontot, jó gyakorlatot a diákok, amit kipróbálhatnak.
 Egészségfejlesztés – akár aktuálisan, járvánnyal kapcsolatos ismeretek és a megelőzéshez módszerek, ajánlások diákok részére, de ugyanilyen fontosak lehetnek hasznos szabadidő eltöltési oldalak ajánlása. Rövid ppt-k készítése és megosztása egy-egy témából a diákok számára.
 Pályaorientációs kérdőívek kitöltése online felületen a 7. évfolyam tanulóinak és az azokról történő visszajelzés.
 Online osztályfőnöki óra tartása, a diákok ventiláltatása, az aktuális érzelmekről való kommunikáció a csoportszabályok betartásával. (Igazából ez olyan esetekben lehet nagyon adaptív, amikor az adott osztállyal az iskolapszichológus már végzett osztálytermi keretek között szociális készségfejlesztő foglalkozást, tehát az ilyen típusú órákra szocializálva vannak a diákok.)
 Módszertani ötletek pedagógusok számára: digitális tudással, ismerettel és hatékony tanulást segítő módszertani ötletek.
 Pedagógusok számára online dolgozatok, felmérőlapok, feladatlapok kijavítása és értékelése előre megadott sablon alapján, a mérésekkel, javításokkal kapcsolatos adminisztráció vezetése.
 Pszichoedukációs anyag (szakirodalom, internetes felület) szülőknek.
 Szorongást csökkentő üzenetek posztolása, hasznos linkek megosztása (szülők, tanárok, gyerekek, diákok felé) és támogatást jelentő, érzelmi áthangolódást segítő, megküzdést fejlesztő mondanivalóval vagy hatással bíró szabadidős elfoglaltságokhoz források, javaslatok közzététele (pl. filmlista az otthon ülő gyereknek, mit ajánlott megnézni, társasjáték javaslatok családoknak, interneten való kutatómunkát igénylő feladatok, kézműves tevékenységhez útmutatók, mozgásfejlesztés otthoni eszközökkel, családtörténeti kvíz stb.).
 Digitális szociometria felvétele diákokkal és kiértékelése, online visszajelzés a pedagógusoknak, az eredmények interpretálása.
 A jövőbeli, tervben lévő iskolai Tehetségpont regisztrációjában és akkreditációjában való részvétel.
 A BTM-s vizsgálatra küldött tanulók iskolapszichológiai véleményének megírása az állapotmegismerő tevékenységről, online visszajelzés a szülőknek az eredményekről.

Kardos Ákos szakvizsgázott pszichológus, szociális készségfejlesztő tréner


Vissza az előző oldalraTovább is van, mondjam...?

 
 
Kapcsolat | Impresszum © 2008, Minden jog fenntartva - Máriaremete-Hidegkúti Ökumenikus Általános Iskola, Computer Emporium Kft.